VTG logo
  • Results: 0
  • Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny
    Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny © Alex Petrescu
  • Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny
    Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny © Alex Petrescu
  • Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny
    Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny © Alex Petrescu

Podurile Dintre Feteşti Şi Cernavodă - Anghel Saligny

Monument de arhitectură

pe scurt


Între localităţile Feteşti şi Cernavodă

1890 - 1895

raportează o problemă
Orice sugestie de îmbunătățire a conținutului sau corectare a erorilor este binevenită. Mulțumim!
Atenție nu esti logat!

Podurile dintre Fetești și Cernavodă – „Anghel Saligny” formează un ansamblu arhitectural de mare valoare națională și mondială, fiind proiectat și construit de inginerul român Anghel Saligny.


În anul 1887, construcția căii ferate dintre București și Constanța ajunsese la Fetești, moment în care a fost inaugurată și gara din localitate.


În același an, inginerul Anghel Saligny a fost desemnat să construiască podurile de cale ferată peste Dunăre, facilitând astfel legătura dintre Valahia și Dobrogea, provincie care revenise României după Războiul de Independență din 1877-1878, și realizând conexiunea feroviară a capitalei cu Constanța, principalul port la Marea Neagră.


Construcția podurilor a început în anul 1890 și a fost finalizată în 1895.


Podurile dintre Fetești și Cernavodă au fost inaugurate pe 1 octombrie 1895. La acel moment, podurile aveau o lungime totală de 4088 de metri, fiind cel mai lung pod din Europa continentală și unul dintre cele mai mari poduri metalice din lume.


Sistemul era format dintr-un pod peste brațul Borcea, un alt pod peste Dunăre și un viaduct peste Balta Ezerului, care a fost desființat în 1969 și înlocuit cu un terasament, după ce balta a fost asanată.


Structura podurilor era realizată din grinzi metalice din oțel moale, unite prin nituri, având console și articulații pe piloni de piatră. Podul peste Borcea avea trei deschideri de 140 de metri, iar cel peste brațul principal al Dunării avea patru deschideri de 140 de metri și una de 195 de metri.

Sursa: djcialomita.ro

Alex Petrescu
5 ani în urmă

COMENTARII

0

4 out of 5 stars

bazate pe 0 comentarii

Review data

Spuneți părerea

Dacă ați vizitat acest loc împărtășiți câteva impresii

scrie comentariu

Recent reviews